25. januarja 2023
Trendi zadnjih let kažejo, kako zelo težko se gospodarstvo sooča s pridobitvijo novih, odličnih kadrov. Nič drugače ni tudi v avtomobilski industriji, kjer opažamo primanjkljaj predvsem na področju tehničnih poklicev.
Foto: Saša Despot
V naši branži smo ves čas tesno povezani s tehnološkim napredkom in nenehnim izobraževanjem naših zaposlenih, zato vedno več pozornosti namenjamo tudi izobraževanju mladih, ki se danes šele učijo za te poklice. Zanimanje za avtomobilske poklice, kot so avtomehanik, avtoklepar, diagnostik… žal upada, potreba po novem znanju s teh področij, predvsem v času digitalizacije in elektrifikacije pa je vsak dan večja, pravi Barbara Rovan, direktorica upravljanja s človeškimi viri v Skupini Emil Frey.
V Skupini Emil Frey mladim že v času izobraževanja omogočamo opravljanje praktičnega pouka in vajeništva ter s predajanjem znanja naših izkušenih strokovnjakov izobražujemo mlado generacijo bodočih mojstrov. Tovrstni poklici so pri nas zelo pomembni in cenjeni, zato si želimo v naše vrste povabiti dijake, ki jih vodi cilj da bodo nekoč odlični pri svojem delu. V lastnem šolskem centru izobražujemo kader, imamo programe mentorstva, številne dneve odprtih vrat, ki jih obiščejo šolarji in celo vrtčevski otroci. Da spoznajo Skupino Emil Frey, ki lahko glede na svojo velikost in dejavnosti ponudi številne zaposlitvene možnosti in karierni razvoj. To pa so temelji, ki jih gradimo že v obdobju izobraževanja in lahko vodijo v naše nadaljnje sodelovanje, ko bodo iskali svoje prve delodajalce.
Tesno sodelujemo z različnimi tehničnimi šolami, tokrat pa smo v okviru Tehniškega dne, z namenom da bi podkrepili njihova teoretična znanja in jih nadgradili s praktičnimi izkušnjami, gostili dijake zaključnih letnikov Strokovno izobraževalnega centra v Ljubljani. Prvi del izobraževalnega dneva je bil namenjen spoznavanju telematike in asistenčnih sistemov vozil ter teoretičnemu prikazu smernic pri servisiranju in vzdrževanju vozil. V drugem delu pa so se dijaki razdelili po skupinah, glede na njihov interes. Spoznali so delo v praksi, od sprejema stranke v sprejemnem oddelku pa vse do prikaza konkretnega popravila osebnega vozila, Unimoga, kamiona ali avtobusa v servisni delavnici.
In kaj na takšnih dogodkih dobijo dijaki, kar jim v šoli ne morejo nuditi? »Pridobljeno znanje v šoli je dragoceno. Ni pa dovolj za samostojno in kakovostno delo. Tehnologija se razvija izjemno hitro. Kot generalni zastopnik za gospodarska vozila Mercedes-Benz, Setra, Unimog in Fuso, imamo kot prvi dostop do globalnih novosti, z nenehnimi izobraževanji in izkušeno ekipo različnih strokovnjakov pa lahko ponudimo ekskluziven paket teoretičnih in praktičnih izobraževanj. Tako za dijake, kot tudi za njihove mentorje. Dijaki na takšnih dogodkih spoznajo tudi dejansko delo in dinamiko dela v delavnici, pravi Matjaž Kastelec, vodja servisa gospodarskih vozil in avtobusov v Autocommerce, d.o.o.
Andrej Godeša, profesor na Strokovnem izobraževalnem centru Ljubljana, dodaja, da so tovrstni izobraževalni dogodki za dijake zelo dobrodošli, saj lahko hkrati od blizu spoznajo avtomobilske novitete, v teoretičnem delu pa tehnologijo in izzive na področju servisiranja in vzdrževanja. Zelo pomembno je, da vidijo, kako bo izgledalo delo, ko se bodo zaposlili v servisnih delavnicah, kako se pravilno lotiti popravil in kakšen bo obseg njihovega dela. V šoli lahko dobijo le osnove, nato pa se v podjetjih izšolajo za specialiste.
Kakšno pa je mnenje dijakov glede tovrstnih izobraževanj? »To je za nas dijake zelo dobrodošlo. Videl sem, kako podjetja delujejo v praksi. Imajo lepo urejena delovna mesta, še posebej avtoservisno dejavnost in diagnostiko. Vsa dela so lepo razdeljena, vse je lepo zaščiteno, delo poteka varno, kar je na prvem mestu, je dodal Boris Hodnik, dijak 5. letnika, smer avtoservisni tehnik.
Z dogodki kot je Tehniški dan, pa tudi preko oglaševanje na šolah, mentorstev, praktičnega usposabljanja na delovnem mestu, vajeništva in direktne povezave mentorjev s šolami, želimo pridobiti potencialne kadre, hkrati pa tudi spodbuditi zanimanje za tehniške oziroma deficitarne poklice. Podeljujemo pa tudi štipendije ali financiramo šolnine. “Štipendiranje je le dodatna spodbuda, sicer pa s stimulativnim in prijetnim delovnim okoljem spodbujamo željo in interes za dolgoročno sodelovanje,” dodaja Barbara Rovan.